tyngdedyne

Gode idéer til at hjælpe din guldklump ind i drømmeland

Det ville være nemt, hvis du kunne lægge dit barn i sengen eller vuggen, kysse det på kinden, slukke lyset og så nyde synet af en sovende baby. Men det er sjældent så simpelt…
Har dit barn svært ved at falde i søvn om aftenen, og vågner han eller hun ofte mange gange i løbet af natten? Så bør du læse denne artikel, som indeholder masser af gode tips til at hjælpe dit lille vidunder ind i drømmeland.

Undgå at overstimulere baby inden sengetid

Det er vigtigt, at dit lille barn er roligt og afslappet ved sengetid. Derfor bør du undgå at overstimulere dit barn inden sengetid. Du kan gøre dette ved at undgå vild leg, udsætte baby for lys og høje lyde og andre ting, der kan være stimulerende. Skab i stedet en rolig atmosfære ved at dæmpe lyset og skabe et stille og fredeligt miljø. Det vil være med til at fremme ro og afslapning.

Prøv en baby tyngdedyne

Hvis din baby er minimum 6 måneder gammel og er plaget af dårlig og urolig søvn, kan du overveje at købe en baby tyngdedyne fra f.eks. Hush Little One.
En tyngdedyne til babyer fra Hush Little One kan bidrage til en roligere og bedre søvn, hvilket gavner hele familien. Den tunge babydyne giver en omsluttende fornemmelse, der minder om et beroligende kram, og dette kan hjælpe din søn eller datter med at føle sig mere tryg og afslappet under søvnen.

Indfør en simpel sengetidsrutine

Det er en god idé at skabe en sengetidsrutine, som du gentager hver aften. Denne rutine bør være så simpel som muligt og kan inkludere at skifte til en tør ble, dæmpe lyset og synge en godnatsang.
En fast rutine bidrager til at signalere til din guldklump, at det er tid til at falde i søvn, og kan hjælpe med at skabe en tryg og forudsigelig atmosfære.

Giv dit barn kropskontakt

Hvis dit barn er meget uroligt og har svært ved at falde i søvn, kan kropskontakt være til stor hjælp. Der er ikke noget mere beroligende end duften og varmen fra mor og far. Hud-til-hud kontakt hjælper med at berolige din babys nervesystem og kan bidrage til bedre søvn. Prøv at
holde dit barn tæt ind til dig, så det kan mærke dit åndedræt, hjerteslag og varme.

Flere tips til bedre søvn for baby

1. Skab et behageligt og roligt sovemiljø ved at sørge for en passende temperatur, ingen støj og mørklægning af rummet
2. Sørg for, at din baby får nok stimulering i løbet af dagen, så han eller hun er træt ved sengetid
3. Vær tålmodig og konsekvent med din sengetidsrutine, og husk at det kan tage tid for din baby at vænne sig til nye vaner

Husk: Børn er forskellige, og det, der virker for én baby, virker måske ikke for en anden. Vær opmærksom på din babys behov og reaktioner og justér dine metoder og rutiner efter behov. Med disse tips og en god portion tålmodighed kan du hjælpe din baby ind i drømmeland og sikre en bedre søvn for alle i familien.
Der er ingen regler uden undtagelser, men de fleste børn sover bedre og mere forstyrret, i takt med at de bliver ældre og får en mere fast søvnrytme.

Læs også…

Infrarød Saunatæppe

Infrarød Saunatæppe

Har du ondt i muskler og led eller ønsker du at detoxe kroppen for affaldsstoffer? Så forkæl dig selv med et saunatæppe og oplev velvære.

læs mere
Bedste IPL hårfjerner

Bedste IPL hårfjerner

Er du også træt af at barbere ben? Vi har testet markedets bedste IPL hårfjernere til permanent hårfjerning hjemme. IPL=Intens pulserende lys

læs mere
Bedste måltidskasser

Bedste måltidskasser

Gør hverdagen lettere med nem madlavning og mindre indkøb. Vi har testet forskellige måltidskasser – Læs om hello fresh måltiskasse, sund take away m.fl

læs mere

Find nemt netop det produkt, du ønsker at læse anmeldelser af:

Copyright © 2024 Bedstefamilieliv.dk